Reliéfy
Tlačené – tepané reliéfy
Termín tepání, či cizelování je v případě této mistrné středověké práce ne zcela výstižný. Tenký stříbrný plech vysoké ryzosti je zde tvarován pomocí forem ze dřeva a tmele, na které je materiál tlačen – stahován pomocí nástrojů dřevěných i kovových. To umožňuje vytvarování členité vysoké modelace, aniž by se použitý tenký materiál trhal. Tato již ve středověku zapomenutá technika je popsána v knize Theophilus presbyter, schedula diversarum artium. V doslovném překladu zní: práce tlačené – v kapitole: de opere ductili. Sošky a reliéfy na relikviáři sv. Maura patří svou kvalitou k vůbec nejlepším plastikám zlatnicky zhotoveným v kontextu středověkého zlatnictví.
Cyklus tepaných medailonů
Kruhové reliéfy zaujmou v prvé řadě nebývalou kompoziční hravostí, v ploše se využívá nápaditých zkratek pro znázornění děje. Gesta postaviček jsou citlivě provedena a i v tak malé ploše mají výrazy obličejů svoji charakteristiku.